18 maig Les últimes actuacions del Pati Cultural posen l’accent en els musicals, la dansa i el teatre
Inici > Recull de premsa > 18 de maig de 2108
Les últimes actuacions del Pati Cultural posen l’accent en els musicals, la dansa i el teatre
–
18 de maig de 2018
Els musicals de Broadway, la dansa contemporània i el teatre shakesperià reinterpretat són els protagonistes de les tres darreres actuacions del Pati Cultural 2018, una edició que ha destacat per la seva interdisciplinarietat i per haver donat cabuda a una mostra enormement plural de les principals propostes escèniques i musicals de les comarques gironines.
L’èxit de públic de totes les actuacions que s’han dut a terme al llarg de la setmana constata la bona rebuda per part dels espectadors d’aquest nou format del Pati Cultural i deixa un bon pòsit pel que fa a la programació de l’any que ve.
Avui, divendres 18 de maig, actuaran els alumnes del Taller de Musicals que imparteix l’Escola de Música Moderna de Girona (EMMG).
Després de l’estrena d’A Bit of Broadway i en plena gira educativa, els alumnes del Taller de Musicals que imparteix l’Escola de Música Moderna de Girona (EMMG) han seguit treballant diferents temes que formen part del repertori clàssic dels musicals, endinsant-se en aquest llenguatge i descobrint els estils de diferents èpoques i compositors.
El resultat d’aquest estudi és aquest espectacle, Pessics de Broadway, en format de concert de vint veus, acompanyades al piano per Santi Escura i dirigides per Montserrat Cristau, professora de cant i directora pedagògica i artística de l’espectacle.
El repertori inclou peces de musicals com: High Soviety, Jesus Christ Superstar, Mamma Mia, El petit príncep, Annie, Spring Awakening, Hair Spray, Bonnie & Clide, Grease i Rent, entre d’altres.
Aquest cap de setmana 19 i 20 de maig, actuaran la Jove Companyia de Dansa Contemporània de l’Escola Municipal de Dansa de Celrà i el Cor de Teatre Joves de la Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles.
La Jove Companyia de Dansa Contemporània de l’Escola Municipal de Dansa de Celrà es va crear amb l’objectiu d’oferir una experiència escènica als joves alumnes de l’escola d’entre 15 i 22 anys. En aquesta ocasió l’agrupació oferirà tres peces curtes per a espais no convencionals: Dos cuerpos, inspirada en el poema del mateix nom d’Octavio Paz; Landing Us, una peça que busca travessar constantment els límits, i Upside Down, la darrera creació de la companyia, que juga a donar la volta al que és habitual.
Pel que fa a la darrera de les actuacions, l’obra de teatre Enamorats de Shakespeare, anirà a càrrec del Cor de Teatre Joves de la Factoria d’Arts Escèniques de Banyoles, dirigit per Joan Solana.
Enamorats de Shakespeare és un espectacle que neix d’una nova lectura dels Sonets i del teatre d’aquest escriptor insuperat, amb motiu de la commemoració del quart centenari de la seva mort.
Entendre Shakespeare és entendre la condició humana. Com en la vida, en les seves obres l’amor hi és present sempre, i, com en la vida, hi és amb totes les seves llums i ombres.
En aquest espectacle trobarem personatges enamorats que gaudeixen dels plaers sublims que l’amor regala amb usura i, sobretot, personatges que són víctimes dels efectes de l’amor i de les traïcions humanes.
En la primera part, escoltarem la veu de l’autor, camuflada en la forma esplèndida de tres sonets, que sentencia que «l’amor no és amor / si sofreix canvis amb els canvis temporals», es resigna a la seva fugacitat i l’imagina sublim en la foscor: «Quan tanco les parpelles és quan hi veig més clar».
En la segona part veurem com Ofèlia i Desdèmona són víctimes de la intel·ligència, de la follia i de l’estupidesa dels homes. Hamlet fa més cas de la veu d’un fantasma que de la persona que més l’estima. Otel·lo alimenta una sospita ridícula que el porta al crim.
En la tercera part coneixerem Rosalina, el personatge femení més savi de tots els que va crear Shakespeare, que Al vostre gust ens dona les millors lliçons sobre l’amor.
I tot, en diàleg amb una música excel·lent de compositors coetanis, virtuosa, que permet corroborar l’esplendor del Renaixement anglès. Una música que tampoc no ens és aliena quatre-cents anys més tard. Al contrari, com tot el gran art, sempre és capaç d’emocionar.
Sorry, the comment form is closed at this time.